A ramas mai putin de o luna pana la cea de-a cincea editie a conferintei de comert electronic TeCOMM Cluj-Napoca, evenimentul care reuneste comunitatea magazinelor online din Romania, 21-22 octombrie. Comertul online creste constant de la un an la altul (33-35% conform Daedalus Millward Brown), iar posibilitatea de a cumpara online este, cu siguranta, un avantaj major pentru societatea moderna. Viitorul eCommerce-ului consta nu in a atrage mereu noi clienti, ci in cresterea constanta a numarului de clienti fideli.

Comportamentul consumatorului Online

Ca si proprietar al unui business online, te lovesti de diverse provocari, fie legate de stocuri, de logistica sau de vanzare propriu-zisa. Conform studiului realizat de Daniel Belingher, The Behaviour of the Digital Consumer, 67% dintre romani au o atitudine pozitiva fata de cumparaturile online, principalii factori care le influenteaza decizia de cumparare fiind calitatea produselor (38%), economiile facute in urma achizitionarii produselor online (21%) si experienta de navigare in timpul cumparaturilor (19%).

Debate TeCOMM Cluj: 8 nightmares for online shop/ 8 cosmaruri ale magazinelor online este titlul debate-ului din prima zi a conferintei TeCOMM. In cadrul acestuia, se va discuta despre piata de ecommerce din Romania, despre provocarile cu care proprietarii unui magazin online se pot confrunta atat in partea de inceput, cat si ulterior, cand lucrurile incep sa functioneze, cum pot fi solutionate si ce tooluri au la dispozitie.

Toate acestea vor fi dezbatute de catre reprezentanti ai unor companii importante, precum:

Diana Tănase – Marketing Manager MasterCard, 5 ani de experienta in marketing si publicitate, implicata in campaniile de lansare ale noilor tehnologii de plata introduse de MasterCard pe piata din Romania (contactless, MasterPass) cat si promotii cu parteneri din retailul si e-tailul romanesc:“Stim cu totii ca apetitul romanilor pentru cumparaturile online este din ce in ce mai mare, pe masura ce oferta se diversifica si calitatea produselor si serviciilor oferite online creste. Prin intermediul programelor si platformelor MasterCard, am dezvoltat parteneriate cu magazine online, alaturi de care am vazut si simtit provocarile pietei, incercand sa venim si cu cele mai potrivite solutii. De exemplu, adresam problema abandonului cosului de cumparaturi prin dezvoltarea unor tehnologii care sa fluidizeze procesul de check-out si sa simplifice plata.”

“In opinia mea, “cosmarurile” se resimt pe multiple planuri. Eu ma voi referi la cel operational si cel de marketing. Din punct de vedere operational, exista o provocare in identificarea clientului aflat in magazin, dar cu un istoric solid pe online. Marketing-ul vine cu o alta problematica: determinarea acelui raport optim dintre investitiile realizate in online versus impactul pe care aceste actiuni il au la nivel de tranzactii, online si offline (omnichanel concept)”, afirma Dan Ostahie, CEO Altex, unul dintre promotorii electroretailului romanesc, controland in prezent o retea de 91 de magazine. Compania a inregistrat anul trecut o cifra de afaceri de peste 337 de milioane de euro, in crestere cu 25% fata de anul precedent. In 2014, a fost inclus in Top Cei mai admirati CEO din Romania (Gala Business Magazin).

Mihaela Muresan – Marketing Manager IKEA, 15 ani de experienta in marketing si comunicare. A lucrat in media si retail si a lansat branduri noi pe piata autohtona (Media Galaxy si IKEA), dar si peste hotare (IKEA in Croatia):“Una dintre provocarile principale pe care le-am avut in tranzitia de la offline la online a fost oferirea unei experiente de cumparaturi unitare dar in acelasi timp relevanta si specifica pentru cele 2 canale: magazinul – offline si serviciul de comenzi online. Chiar daca produsele sunt similare, comportamentul de cumparare pentru cele 2 canale este diferit, dar in final satisfactia cumparatorilor este cea mai importanta”

“Pe piata de Online Travel nu prea mai exista diferentiere. Provocarile agentiilor din perspectiva online sunt turistii care cunosc mult mai bine produsul inainte de achizitie, sensibilitatea fata de pret, cresterea Costului Per Achizitie, posibilitati reduse de negociere ale agentiilor de Online Travel in relatie cu companiile aeriene. Concluzia: Analizati-va datele pentru a oferi valoare clientilor vostri” spune Remus Visan – Managing Director Paravion si Bavul.com, unul dintre antreprenorii de succes din industria de turism, cu o experienta de peste 19 ani in acest domeniu. In 2013 a primit  distinctia de “Cel mai tanar lider in turism sau ospitalitate”

Gabriel Rusu – CEO BestKids, Antreprenor pasionat, cu peste 10 ani de experienta in e-commerce, sisteme de mari dimensiuni si platforme B2B: “Pe masura ce magazinul devine mai mare, iar problemele initiale sunt depasite, bugetul permite rezolvarea unora dintre ele, apar probelemele noi: ai ajuns sus, cum ramai aici, cum tratezi situatiile cand toti te copiaza, cum te impui pe piata prin altceva decat pret mic, cum te diferentiezi fata de alti concurenti, intrii sau nu in Marketplace”.

Publicul nu va fi doar unul spectator, ci va fi direct implicat prin interactivitatea oferita in cadrul acestui debate, unde se vor prelua si intrebari din sala. Conferinta este adresata oamenilor de afaceri care detin magazine online si celor din domeniile conexe.

Acest site foloseşte cookies. Continuarea navigării pe acest site reprezintă acordul dumneavoastră pentru folosirea cookie-urilor. Aflaţi mai multe sau Inchideţi notificarea