Cand au aparut Facebook Messenger, WhatsApp sau tot felul de alte aplicatii de socializare, multe voci au afirmat ca era SMS-ului s-a terminat.

Insa, contrar asteptarilor, SMS-urile continua sa aduca rezultate fenomenale in campanii automatizate, in secvente de mesaje si campanii de marketing. Am observat si noi acest lucru, in cazul magazinelor online de pe platforma Gomag.

Pe de alta parte, pe langa mesaje de care sa fie siguri ca au impact, oamenii de afaceri isi doresc timp. In acest domeniu, timpul e o resursa extrem de valoroasa. Cum economisesti timp in business?

Prin automatizari. Exista tool-uri si secvente ce pot fi folosite pentru a automatiza inclusiv strategia de SMS Marketing.

Cum automatizezi comunicarea prin SMS

Mai intai, integrezi SMSLink cu platforma Gomag.

Apoi, pentru a automatiza trimiterea mesajelor text folosesti GoBotii, primii roboti construiti intr-o platforma romaneasca. Te ajuta sa iti manevrezi produsele intre categorii, sa trimiti secvente automate de email-uri, dar si SMS-uri – catre clientii ale caror date le ai in platforma.

Cu SMS Bot poti crea un mesaj text pe care il conditionezi astfel incat se va trimite de fiecare data cand conditia este indeplinita.

Fie ca e vorba de confirmarea unei comenzi, campanii de fidelizare clienti, campanii de marketing cu coduri de reducere (sau alt beneficiu) etc., SMS Bot poate fi folosit in numeroase moduri.

Pentru mai multe detalii, citeste articolul Automatizarea unei afaceri online: 5 idei pentru magazinul tau pe blogul Gomag.

Automatizari post-comanda: cum continui relatia cu clientul tau

Vezi cum poti folosi SMS-urile automat (cu SMS Bot din Gomag) astfel incat sa iti impresionezi clientii, sa ii linistesti, sa le trezesti interesul si sa ii faci sa iti devina loiali.

Indiferent ca vinzi in sectorul B2C sau B2B.

SMS pentru confirmarea comenzii

Un mesaj de confirmare a comenzii, indiferent ca pe email sau prin SMS este un must have. Lipsa lui nu are absolut nicio scuza. Insa daca acum te rezumi la email pentru a face asta, iti recomand sa iei in considerare si trimiterea unui SMS.

Chiar daca ti se pare ca aceste 2 canale intra in competitie unul cu celalalt, sa stii ca se intampla chiar contrariul. Practic, vei capta atentia clientului si ii vei valida sentimentul ca, intr-adevar, a facut o alegere buna sa cumpere de la tine.

Pe langa detaliile standard, in acest mesaj il poti indruma spre contul lui (sau sa isi creeze unul daca nu a reusit) sau il poti anunta ca in curand va fi contactat telefonic pentru confirmarea comenzii.

SMS de multumire

Acesta poate fi trimis odata ce comanda a fost prelucrata si a ajuns la curier. Te poti folosi de ocazie pentru a-l anunta pe client ca pachetul lui e in drum spre destinatie, dar si sa ii calmezi anxietatea prin faptul ca te poate suna sau contacta oricand daca are intrebari.

SMS-ul de multumire poate fi trimis si la un interval de timp mai mare fata de comanda, pentru a te asigura ca ramai in mintea clientilor. Ramane la latitudinea ta, sa testezi cand si ce le transmiti clientilor.

SMS pentru cerere review

Stii deja ca recenziile si testimonialele sunt cea mai eficienta metoda de a castiga increderea clientilor. Problema e ca oamenii nu sunt inclinati natural sa ti le ofere. Nu intotdeauna.

Trebuie sa le ceri. O metoda foarte buna prin care sa ii inviti din nou in site pentru a-ti spune parerea lor este prin SMS. Reaminteste-le din text ce produs au cumparat si ofera-le un link prin care sa ajunga direct la pagina lui din site.

SMS pentru loializare / evenimente

Evenimente ar fi aniversarea numelui clientului, ziua de nastere sau aniversarea a 1 an, 2 ani etc., din momentul in care a facut prima lui comanda in site. Poti sa trimiti un email si de aniversarea business-ului tau, transformandu-o intr-un eveniment al ofertelor greu de ratat.

Pentru loializare e indicat sa creezi coduri de reducere special pentru clientii existenti, dar poti sa trimiti si un SMS prin care spui care sunt beneficiile programului tau de fidelizare, a crearii unui cont sau le amintesti cate puncte de fidelitate au si ii inviti sa le foloseasca la urmatoarea comanda.

SMS pentru cross-sell

Pe baza produsului initial cumparat, creeaza un SMS evergreen cu produsele asemanatoare sau complementare si invita clientii sa vada cum isi pot completa ultima achizitie.

Nu trebuie sa fie un SMS foarte lung – mai degraba le pui la dispozitie un link catre pagina produsului sau un landing page de unde sa aleaga ce isi doresc.

SMS Marketing si automatizarile sunt strategii mai putin complicate sau costisitoare decat par la prima vedere.

Totul tine de secventele pe care le gandesti, in raport cu avatarele tale de clienti, obiceiurile si tiparul comportamental al acestora.

Nu uita sa folosesti solutii stabile, cu rezultate dovedite, care te ajuta sa ajungi mai rapid si mai simplu in viata clientilor tai.

Guest post realizat de partenerii nostri de la Gomag.

Gomag este una dintre cele mai populare platforme eCommerce autohtone, platforma pe care vand aproape 1600 de magazine online din toate industriile. Printre clientii acesteia se numara DHS Bike Parts, ProduseCosmetice.ro, PersonallyME, Aqualine, Vanilla Leather Shoes, SportPartner, S-Karp, Casa Idea, Photosetup, MC Musical si multi altii.

Avantajele ce ii diferentiaza de concurenta sunt functionalitatile native in platforma ce permit gestionarea comenzilor si a produselor in cateva minute, dar si GoBots, singurii roboti pentru automatizare creati intr-o platforma romaneasca.

SMSLink este integrat cu platforma Gomag pentru transmiterea de notificari SMS operationale. Pentru activarea serviciului urmeaza pasii descrisi in acest articol.

, , , ,

Acest site foloseşte cookies. Continuarea navigării pe acest site reprezintă acordul dumneavoastră pentru folosirea cookie-urilor. Aflaţi mai multe sau Inchideţi notificarea